De kracht van een huisstijl

De kracht van een huisstijl

Je huisstijl = het gezicht van je merk. Het is veel meer dan alleen een logo en de keuze van kleuren. De huisstijl is het krachtigste instrument om jouw merk op te bouwen, je naamsbekendheid te vergroten, en om een professionele uitstraling te creëren. Hoe kies je dan die juiste huisstijl om jouw merk tot zijn recht te laten komen?

Zorg voor consistentie

Consistentie zorgt voor herkenbaarheid. Dat wil zeggen dat je consistent moet zijn in het gebruik van kleuren, typografie en grafische elementen. Alleen op die manier herkennen mensen jouw product of dienst: op welke platformen het ook zichtbaar is. Het betekent ook dat je laat zien dat je aandacht besteedt aan je merk door oog te hebben voor alle details rondom je huisstijl.

Versterking van je merk

Elk element van je huisstijl draagt bij aan het overbrengen van de identiteit en waarden van je bedrijf: daarom dat je huisstijl ook perfect moet aansluiten aan je merk en hetgeen wat je wil overbrengen naar je (potentiële) klant. Een merk met meerwaarde: dat is het doel.

Je moet er dus voor zorgen dat je gekozen huisstijl volledig klopt met de uitstraling van je merk. Heb je een vrolijk en kleurrijk product? Ga dan voor kleurrijke elementen en een grappig lettertype. Denk bijvoorbeeld aan Tony Chocoloney’s: het chocolademerk dat verschillende smaken verdeelt in een (letterlijk) kleurrijk jasje en die je meteen herkent in de rekken van de supermarkt.

En de M van Mc Donalds? Die hoeven we zelfs niet te laten zien, die zie je vanzelf in je geest verschijnen. Dat is pas een sterke merkuitstraling!

We hebben je interesse gewekt hè?

Laat je gegevens achter en wij nemen binnen 24 uur contact op, dan kunnen we snel verder.