De kracht van E‑mailmarketing
Jouw (potentiële) klanten per e-mail benaderen is misschien wel een van de meest effectieve vorm van marketing. Het versturen van een gepersonaliseerde boodschap met een commercieel resultaat.
De kracht van e‑mailmarketing
Jouw (potentiële) klanten per e-mail benaderen is misschien wel een van de meest effectieve vorm van marketing.
Echter wordt de kracht van e‑mailmarketing heel vaak onderschat. Toch zijn de mogelijkheden oneindig.
Een cadeautje op je verjaardag, kortingscodes nadat je de website hebt gezocht of een reminder dat je nog items in je winkelmandje hebt zitten. Drie voorbeelden van krachtige
e-mails en er is nog zoveel meer. Zonde om deze vorm van direct marketing niet te gebruiken, toch? Het is wel belangrijk dat je e‑mailmarketing op de juiste manier inzet. Jouw e‑mail moet namelijk opvallen tussen tientallen berichten die klanten per dag ontvangen.
Meten is weten
Een groot voordeel van e-mailmarketing is dat je de resultaten exact kunt meten. En laat dat nou net iets zijn wat onze, e‑mailmarketeer, Roel dagelijks doet. Creëren – meten – testen – optimaliseren on repeat. Na het uitvoeren van een campagne, meet hij de resultaten aan de hand van opgestelde doelen. Op basis van hypotheses voert hij A/B- en multivariabele testen uit. Continu verzamelen we data van de ontvanger om te kijken wat voor jouw bedrijf werkt.