Blog van Boost

Actuele ontwikkelingen op het gebied van websites, SEO, online marketing, social media en e-mailmarketing. We delen onze kennis en presenteren trots onze projecten.

Wat is SEO?

Zo, ben jij op het punt gekomen dat je ook meer bezoekers op je website wilt? Wil jij hoger eindigen in zoekmachines? Middels deze blog kom je erachter hoe jij je website kunt boosten door inzet van SEO!

Wij zijn verhuisd!

In stilte hebben we de voorbereidingen getroffen voor een grote lancering. Inmiddels succesvol geland in hartje Bergeijk kunnen we het hardop zeggen: we zijn verhuisd!

Branding: emotie als basisfundament

Innerlijke gevoelens, lichamelijke reacties en expressie veranderingen in het gedrag dat opgeroepen wordt of spontaan ontstaat bij bepaalde situaties. Kortweg: emoties. Een prachtig en krachtig instrument om te verbinden en te groeien.

Dag Van De Statistiek

Vorige week was de ‘Dag Van De Statistiek’. Blijkbaar krijgen statistieken ook een dag toegewezen om in het zonnetje te staan. We kunnen er lang en kort over zijn, maar het is gewoon saai. Behalve als al je cijfers en balken groen kleuren, dan wordt het een ander verhaal.

Trends voor Instagram anno 2020

Instagram heeft sinds een aantal jaar een volwaardige plek tussen alle andere Social media kanalen. Ook dit kanaal heeft ongelofelijk veel functies, typen content, onderwerpen en stijlen waardoor het moeilijk is om te weten wat nou echt “populair” is. In dit blog delen wij vier visuele trends van Instagram.

Het Boostersteam is uitgebreid

Meet Niene, onze kersverse online marketeer is sinds deze week aan het Boostersteam toegevoegd. En daar zijn we mee! Deze online booster is gespecialiseerd in: online marketing, social media marketing, e-mail marketing, Google SEO en Google SEA! Meer weten over Niene? Lees snel verder.

Online marketing – de basis begrippen uitgelegd

Online marketing of digitale marketing, wat is dat nu precies? Wij delen een aantal van de basisbegrippen in deze blog. Het doel van online marketing is het promoten van de bekendheid van producten en diensten en daarnaast de voordelen hiervan onder de aandacht te brengen van potentiële klanten, via internet.

Hoe en wat met social media: welk kanaal moet jij gebruiken

Facebook, YouTube, LinkedIn, Twitter, Snapchat, Vimeo, Instagram, Pinterest… Tegenwoordig zijn de online platformen niet meer op één hand te tellen. Sterker nog, overzicht houden in dit woud van applicaties is bijna onmogelijk. Toch is social media een van de makkelijkste manieren om jouw merk in de markt te zetten.

Loterij platform FC Eindhoven

BAM! Het aantal platformen dat wij voor verschillende verenigingen beheren, hebben we uitgebreid met een loterij platform! Hiermee bewijzen we weer, dat we veel meer zijn dan een creatief marketingbureau. De eerste relatie die een loterij-verkoop ook digitaal gaat aanbieden, is FC Eindhoven.

Optimaliseer je LinkedIn bedrijfspagina

LinkedIn is ’s werelds grootste en meest actieve professionele netwerkplatform, met meer dan 13 miljoen bedrijven die strijden om de aandacht van meer dan een half miljard gebruikers. Je LinkedIn bedrijfspagina biedt dus een enorme kans om jouw merk te verstevigen en onder de aandacht te brengen.

Black Friday – marketing tips voor jouw bedrijf

Black Friday en Cyber monday zijn tegenwoordig uitgelezen kansen om jouw business te boosten zowel online als offline. In dit artikelen leggen wij uit wat Black Friday en Cyber monday voor dagen zijn en waar ze vandaan komen. Wij geven 4 tips om in november 2019 direct in te spelen op deze dagen. Bekijk de blog!

Boost het design van jouw beursstand met onze tips

Een groot evenement of beurs kan duizenden nieuwsgierige mensen kennis laten met jouw product of dienst. Sommigen van hen kunnen toekomstige zakenpartners of klanten worden. Een goede beursstand zorgt voor aantrekkingskracht en straalt vertrouwen uit. Je wilt potentiële klanten aantrekken en hen ‘face-to-face’ spreken. In deze blog de beste tips!

Social selling via Linkedin + Social selling index score

Onze laatste blog is geschreven over het onderwerp Social Selling. Wij hopen dat je de eerste stappen hebt genomen om te gaan ‘verkopen’ op Social Media. In deze nieuwe blog zoomen we in op Social Selling via Linkedin. En om je extra te motiveren gaan we je inspanning zichtbaar maken middels de Social Selling Index score van Linkedin.

Social selling: wat is het en hoe kan ik hiermee starten?

Social Selling is mogelijk een bekende term voor je maar wat is dat nou precies? En hoe kan ik dat effectief inzetten voor mijn business? In deze blog geven wij uitleg over dit onderwerp en geven wij tips hoe u effectief kan gaan verkopen met een boost van social media.

4 tips: Hoe maak je de beste foto voor je website

Een goede website heeft goede foto’s nodig als aanvulling op interessante content. Zoals het gezegde luidt: een foto zegt meer dan duizend woorden. Wij delen 4 tips hoe je de beste foto’s maakt voor je website. Bepaal het doel, kies de juiste focus om je conversie te verhogen. Wat zet je wel en niet op een foto?

Boost je branding met influencer marketing

Influencer marketing is een relatief nieuwe vorm van marketing. Hierbij ligt de focus op bepaalde personen, die online een grote achterban hebben. De sociale invloed van deze influencer kan worden gebruikt doordat bedrijven advertentieruimte of andere promotie inkopen op de kanalen van deze persoon. Meer weten over deze vorm van marketing? Lees dan snel verder.

De groeiende rol van Voice Search in e-commerce

Gebruikers raken steeds meer gewend aan het idee dat ze tegen hun (mobiele) apparaat kunnen spreken. Spraakherkenning zal een belangrijke rol spelen in de toekomst van e-commerce. Gesproken zoekopdrachten hebben logischerwijs ook een grote impact op de vindbaarheid. Meer weten over spraakherkenning en voice search? Lees dan snel verder

De effectiviteit van videomarketing

Je ziet ze steeds vaker opduiken: video’s waarin een bepaald product of een bepaalde dienst wordt aangeprezen. Niet alleen is deze vorm van marketing populair, hij is ook nog eens effectief. Dit medium behoort tot de grootste trends en ontwikkelingen in de e-commerce. Wij boosten je kennis van videomarketing, lees snel verder.

Call to Action, dat klinkt hip! Maar wat is dat eigenlijk?

Call to Action, dat klinkt hip! Maar wat is dat eigenlijk? Heb ik dat nodig op mijn website? Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Wij Boosten uw kennis op het gebied van marketing. In deze blog bespreken wij in simpele taal het onderwerp Call to Action. Lees snel verder om uw marketingkennis verder te verbreden.

Offline marketing verleden tijd? Zeker niet!

De wereld van de marketing is de laatste jaren aan het verschuiven van offline naar online. Echter, online en offline marketing kunnen elkaar perfect aanvullen en zelfs versterken! Zo is de combinatie van deze twee factoren een optimale samenstelling in je marketing campagne. Lees snel verder wat dit betekent voor jouw marketing.

Zijn je (social media) accounts goed beveiligd?

Je kent het wel, wil je even snel een toner voor de printer of je relatiegeschenk bestellen en bij het afronden worden je accountgegevens gevraagd. Je adres, geboortedatum, eerste liefde van je moeder en het geslacht van de kat van je collega. Alles vul je in. Vervolgens krijg je nog wekenlang mailtjes met kortingen, nieuwsbrieven en andere acties.

Onmisbare tips bij het maken van een bedrijfsfilm

Bedrijven proberen tegenwoordig via online video zichtbaar te worden bij hun doelgroep. Een goede bedrijfsfilm presenteert je bedrijf overtuigend en maakt impact op de klanten. Maar hoe maak je zo’n bedrijfsvideo en waar moet je opletten? Lees hier enkele tips over een online bedrijfsvideo.

Een goede verpakking bepaalt de kracht van het product

We hebben al veel toffe verpakkingsmaterialen mogen realiseren. En dat doen we met een verpakking die inspeelt op de ‘’kracht’’ van het product. Het is altijd een uitdaging om de juiste keuzes te maken die naadloos aansluiten bij de verhaallijn van het product en de doelgroep.

Een merk is zoveel meer dan alleen een logo

Vaak vragen starters ons alleen om hun logo te ontwerpen. Als beginnende ondernemer is er een beperkte investering mogelijk en je wilt snel stappen zetten. Als starter krijg je te maken met veel nieuwe en spannende dingen en het duidelijk opzetten van je merknaam is daar één van.

Het Google Maps-kaartje is van mijn site verdwenen!

Bijna elke website heeft het: een Google Maps-plattegrond met daarop een ‘druppel’ om aan te geven waar jouw bedrijf is gevestigd. Een bezoeker van jouw contactpagina kan door te scrollen of te klikken eenvoudig de route naar je pand zien. Perfect! Althans, tot afgelopen zomer…

Ook FC Volendam werkt met Boost Your Club verenigingsplatform

In navolging van FC Eindhoven gaat ook FC Volendam werken met het ticketingplatform van Boost Your Club. Het platform biedt de BVO’s (Betaald Voetbal Organisaties) de mogelijkheid om leden van amateurverenigingen tickets te kopen voor de thuiswedstrijden van de BVO.

Boost Creators is trotse sponsor van het Ploeg Festival

Boost Creators is sponsor van het Ploeg Festival, dat op zaterdag 25 en zondag 26 augustus wordt georganiseerd. Geen grote sponsor, maar wel een hele trotse! Het Ploegfestival is een gratis toegankelijk festival, gehouden in Ploegpark Mien Ruys te Bergeijk.